Θρησκο-γκαγκά for ever!

Είναι πραγματικά λυπηρό να διαβάζεις τα αποτελέσματα έρευνας του Economist για την αποδοχή της θεωρίας του Δαρβίνου σε διάφορες ευρωπαϊκές και μη χώρες. Η Ελλάδα σκάει λίγο πάνω από την βάση (55%) στην αποδοχή αν και το υπόλοιπο ποσοστό δεν είναι αμιγώς αρνητές της επιστημονικής αλήθειας αλλά και οι γνώστοι άγνωστοι του «ΔΓ/ΔΑ». Προφανώς είναι υπερβολικά απησχολημένοι προσπαθώντας να αναγνωρίσουν το επόμενο μεγάλο ταλέντο στην «TV»…

Shit! Τελικά είμαστε όντως Ευρωβλάχοι αφού δεν υπάρχει δυτική ευρωπαϊκή χώρα σε χειρότερη άγνοια απο εμάς. Πείτε ό,τι θέλετε για τους γείτονες «μακαρονάδες» όπου η οργανωμένη εκκλησία έχει την δύναμη να μπλοκάρει ακόμα και νόμους για την έρευνα και το δικαίωμα στην τεχνητή γονιμοποίηση, αλλά ακόμα κι εκεί μας βάζουν τα γυαλιά! Για να βρούμε λοιπόν άλλοθι σε γείτονες… πρεπει να κοιτάξουμε ανατολικά! Ναι, ναι… μόνον οι «φίλοι» μας οι τούρκοι αποδέχονται σε μικρότερα ποσοστά την επιστημονική γνώση χάριν θρησκευτικών δοξασιών. Μήπως γι’αυτό «καιγόμαστε» να τους δούμε στην Ε.Ε.; Για να υπάρχουν κάποιοι «πιο βλάχοι»από εμάς; Για να μην νιώθουμε τελευταίοι πρέπει να έρθουν κάποιοι σε χειρότερη θέση από εμάς αντί για το προφανές του να βελτιωθούμε εμείς οι ίδιοι;

«Γενική παιδεία» λοιπόν γιατί αυτό μας αξίζει. Η ΞΕΦΤΙΛΑ του τίποτα, του φροντιστηρίου για να πάνε τα καμάρια μας πανεπιστήμιο κι ας μην καταλαβαίνουν τίποτα, κι ας μην ενδιαφέρονται για τίποτα. Το να μην ξέρεις κάτι στα 18 σου λύνεται… έχεις χρόνια πολλά μπροστά σου για να μάθεις. Το να μην θες να καταλάβεις όμως, το να σε έχουν μάθει πως δεν ΠΡΕΠΕΙ να θες να καταλάβεις γιατί «χάνεις χρόνο» πιο χρήσιμο στην αποστήθιση με όνειρο την «φοιτητική ζωή» ή το αποδεδειγμένα πλέον απατηλό όνειρο της καλύτερης δουλειάς με το πτυχίο (χωρίς άλλον λόγο για την απόκτησή του), ε αυτό δεν λύνεται… Τουλάχιστον όχι εύκολα.

Κατά τα άλλα, βγαίνουν όλοι να πούνε την δικιά τους παπαριά περί παιδείας και πόσο πολύτιμη είναι… Βγαίνουν και οι αριστεροί να σκούξουν για την τυχόν ευτέλισή της αν γίνουν ιδιωτικά πανεπιστήμια, την σύνδεση των ερευνητικών προγραμμάτων με την αγορά ή ό,τι άλλο. Γιατί έτσι όπως είναι τώρα είναι μια χαρά, ΕΤΣΙ;! Γιατί τώρα ούτε «ταξική» είναι ούτε κακής ποιότητας επιστήμονες παράγει, ΕΤΣΙ;!

Μπορεί ο δαρβινισμός να τελεί υπό διωγμόν από τα επίσημα συγράμματα του ελληνικού σχολείου (αλήθεια ΠΟΣΟ ξεφτίλα είναι αυτό το πράγμα;) αλλά και ποιος δάσκαλος ή καθηγητής θα αναλάβει το επιστημονικό του χρέος να αφυπνίσει τα παιδιά μας; Αυτός που αποφοίτησε το ’80-’90 με μόνο «όνειρο» τον διορισμό στο δημόσιο; Ή μήπως αυτός που είναι υπερβολικά απασχολημένος με το να ετοιμάζει μαθήματα για φροντιστήρια και «ιδιαίτερα» να περάσουν τα καμάρια στα πανεπιστήμια για να ζήσει κι αυτός την δική του οικογένεια με λίγη ΑΓΟΡΑΙΑ αξιοπρέπεια παραπάνω;

Κι ας μην βιαστεί κανείς να πει «ας σταματήσουμε την παραπαιδεία ΤΩΡΑ» γιατί κι αν κατάφερνες με ένα μαγικό ραβδάκι να εξαφανίσεις το φαινόμενο αύριο το πρωί, το μόνο σίγουρο αποτέλεσμα θα ήταν το οικονομικό κραχ των μικροαστικών κομματιών της κοινωνίας. Αλήθεια πόσοι, κατά τα άλλα άνεργοι (δηλωμένοι ή κρυφοί) πτυχιούχοι, επιστήμονες, επιζούν χάρι σ’αυτό το κακό τέρας; Αν μείνουν χωρίς λεφτά, δεν θα ψωνίσουν, δεν θα φωνάξουν τον υδραυλικό, δεν θα τζιράρουν χρήμα. Και τότε ΧΕΣΤΑ γιατί η ευρωβλαχία που λέγεται ελλάδα δεν έχει που να αποροφήσει επιστημονικό προσωπικό. Γιατί και οι ελάχιστες εταιρίες που θα αναζητήσουν επιστημονικά στελέχη θα προτιμήσουν «έτοιμους» είτε από προϋπηρεσία είτε από συνδεδεμένα με την καυμένη την αγορά ιδρύματα. Και στα @@ τους αν τους αναγνωρίζει το κράτος ως επιστήμονες ή «απόφοιτους κολλεγίων» – μη σου πω καλυτερα κιόλας να μην τους πιέζουν και συλλογικές συμβάσεις για τους μισθούς!

Βγαίνουν στο δρόμο οι μέλλοντες επιστημονικοί άνεργοι να απαιτήσουν την ανυπαρξία ιδρυμάτων που θα μπορούσαν δυνητικά να απορροφήσουν τους μισούς από δαύτους σε δουλειές! Ζουν ακόμα στο όνειρο του ΔΥ καθηγητάκου της δεκαετίας του 80… «Χύνουν» οι ντόπιοι μέλλοντες και ήδη πληροφορικάριοι άμα δουν πώς και για πόσα δουλεύουν στην Google, στην IBM, στην Oracle ή όπου αλλού… Ξενερώνουν όμως όταν σχεδόν όλα τα job requests ζητούν προϋπηρεσία σε σχετικές τεχνολογίες έστω σαν scolarship ή internship. Ναι αλλά οι δικές τους σχολές ΔΕΝ ήταν συνδεδεμένες με την πουτάνα την αγορά για να παρέχουν τέτοιες ευκαιρίες!!! Αν κάποιο επιστημονικό ή τεχνολογικό ίδρυμα από τα ντόπια τα «ΔΗΜΟΣΙΑ και ΔΩΡΕΑΝ» (μη χέσω) έπαιρνε πρωτοβουλία να συμμετάσχει στο θρυλικό πια summer of code της google, θα είχαμε σκηνές αλλοφροσύνης και λιντσαρίσματα από τους γνήσιους – λέμε και καμιά μαλακία τώρα – αριστερούς.

Λέω για την πληροφορική γιατί εκεί έχω μια κάποια εμπειρία και γνώση των δεδομένων, όχι γιατί μόνο εκεί μπορεί να γίνει. Θα μπορούσα να πω και για τον βιο-ιατρικό τομέα… Εκεί κι αν ακούς μαλακίες απείρου μεγέθους! Όχι λέει στην χρηματοδότηση ερευνητικών προγραμμάτων από ιδιωτικούς φορείς γιατί τότε τα αποτελέσματα που θα μπορούσαν να αποσκοπήσουν στο ώφελος της δημόσιας υγείας θα ανήκουν έστω μερικώς σε φαρμακευτικές ή άλλες εταιρίες. Ωραία λοιπόν ας αρκεστούμε στα ωφέλη της δημόσιας έρευνας… ΜΗΔΕΝ δηλαδή γιατί κι αν βγεί σπανίως κάτι χρήσιμο (μετόσο λίγα λεφτά και χωρίς προγραμματισμό) αυτό δεν μπαίνει σε εφαρμογή παρά μόνο αν κάποιος από τους συντελεστές καταφύγει ανεξέλεγκτα σε ιδιωτική εταιρία οπότε και το ώφελος θα είναι 100% ιδωτικό. Δεν θα ήταν ρε παλικάρια καλύτερα αν αφήναμε τους ιδιώτες να πληρώσουν εκεί που μυρίζονται λεφτά και το κράτος να χρηματοδοτήσει (αποτελεσματικότερα αφού θα δίνει περισσότερους πόρους ανά project) τα «αζήτητα» αλλά παρόλα αυτά καίρια από πλευράς δημόσιας υγείας προγράμματα; Ο μεγαλύτερος φονιάς παγκοσμίως παραμένει η ελονοσία και τα διαθέσιμα φάρμακα είναι στο χείλος του γκρεμού από πλευράς αντίστασης του μικροοργανισμού αφού οι φαρμακευτικές εταιρίες δεν έχουν σοβαρό συμφέρον για έρευνα σε αυτά. Αν το κράτος έδινε πόρους εκεί, θα μπορούσαμε κάτι ίσως να κάνουμε. Τα ίδια και χειρότερα για την φυματίωση, δεδομένου μάλιστα του προβλεπόμενου come back λόγω μεταναστευτικών ρευμάτων. Μην πει κανείς τώρα να χρηματοδοτηθούν ΚΑΙ αυτά γιατί απλά δεν φτάνουν τα πεκεκίνια για όλα!

Άλλοι που γνωρίζουν καλύτερα άλλα θέματα και τομείς θα μπορούσαν να προσθέσουν μια ατέλειωτη λίστα παραδειγμάτων. Η ουσία παραμένει πως γουστάρουμε την ευρωβλαχιά μας, την αμάθεια, το δηθενιλίκι και τον αριστερισμό του γλυκού νερού! Ασχολούμαστε με παπαγαλάκια, βαρβάρους, ακόμα και ψινάκηδες, γαύρους και βαζέλες τη στιγμή που η επιστήμη και η θέληση για μάθηση έχουν καιρό τώρα μεταναστεύσει μακρυά από τούτη την χώρα…

ΥΓ.: Αλήθεια, ποιος θα επανδρώσει τα ινστιτούτα και τις εταιρίες που θα ξεφυτρώσουν για να πραγματοποιήσουν την πράσινη ανάπτυξη του Γιωργάκη Βαρβαροκτόνου; Ποιος έχει πραγματικό hands on τεχνολογικό και επιστημονικό know-how στην ελλάδα για κάτι τέτοιο; Θα εισάγουμε τεχνολόγους και επιστήμονες προς μέγιστη απαγοήτευση και αντίδραση των εγχώριων γενικοπαιδολόγων και πανεπιστημόνων που εναντιώνονταν στην «υπερεξειδίκευση» ή θα το γυρίσουμε στο «πατέντα αλα ελληνικά» και θα εξελιχθεί το project στην απόλυτη μιζοπανήγυρη όπως ό,τι άλλο έφερε μαζικούς ευρωπαϊκούς πόρους στο παρελθόν σε τούτο το κωλοχώρι;

Advertisements

7 comments

  1. Ρε συ Kitasumba -καλός πολίτης κατ’ αρχάς!-, στην εποχή της μεγαλύτερης καπιταλιστικής κρίσης των τελευταίων 100 χρόνων, για πολλούς μεγαλύτερης και από αυτήν του ’30, τη στιγμή που πολυεθνικοί κολοσσοί καταρρέουν ή σώζονται από το κράτος, τη στιγμή που τα στελεχά με τα υποτιθέμενα τρελά φράγκα αντιμετωπίζουν τη μεγαλύτερη εισοδηματική πίεση και τον άμεσο κίνδυνο της ανεργίας, εσύ αναμασάς τα νεοφιλελεύθερα δόγματα της περασμένης δεκαετίας; Πάνε αυτά, μας τέλειωσαν, αδερφέ. Απέτυχαν! Τώρα όλοι εναποθέτουν τις ελπίδες στους στο «κακό» κράτος. Όλο το ρεύμα που πίστευε ότι μπορεί να εκμεταλλευτεί τη ροπή της αγοράς προς το κέρδος προς όφελος της κοινωνίας (μέσα σε αυτό και η ιδέα της σύνδεσης εκπαίδευσης-αγοράς) έφερε την παγκόσμια οικονομία στην καταστροφή.

    Και σκέψου, αδερφέ, η πραγματική ευρωβλαχιά είναι να κοιτάς σα χάνος τα μοντέλα των «ξένων», επειδή ποτέ δεν τα είδες στην Ελλάδα, και να τα υμνείς ακόμη και την ώρα της παταγώδους κατάρρευσής τους.

    Φιλικά.

  2. Καταρχήν ευχαριστώ!

    Κατά 2ο λόγο, μακρυά από εμένα ο τίτλος του νεοφιλελεύθερου! Δεν θυμάμαι να είπα ποτέ πως κακώς έχει το κράτος δημόσια παιδεία, υγεία και ό,τι άλλο χρειάζεται ο πολίτης (που δεν έχει εδώ που τα λέμε και θα έπρεπε να κάνει πολύ περισσότερα). Ούτε υποστήριξα ποτέ την «ελεύθερη» αγορά με την έννοια του μπαχάλου που και καλά «αυτορυθμίζεται». Οι κκ. στους οποίους αναφέρεσαι αυτό το μπάχαλο πληρώνουν… ή μάλλον ΔΕΝ πληρώνουν παρά μας σερβίρουν το λογαριασμό.

    Αν δεις τους βαθείς λόγους της κρίσης, είναι αναπόφευκτο να θεωρήσεις την ΑΠΟΥΣΙΑ του ρυθμιστικού κράτους ως βασικό υπαίτιο (ή μιας διακρατικής ρυθμιστικής συμφωνίας αφού έχουμε παγκοσμιοποιημένη οικονομία χωρίς παγκόσμιους κανόνες). Τα τοξικά πιστωτικά προϊόντα δημιουργήθηκαν και εμπορεύθηκαν γιατί δεν τους έλεγξε κανείς – όχι γιατί συνδέθηκε η αγορά με τα πανεπιστήμια.

    Το χρηματοπιστωτικό σύστημα μπορεί να ταρακουνήθηκε (θα το είχαμε καταλάβει αν είχε «καταρρεύσει» – believe me) αλλά δεν είδα το αγγλοσαξονικό ακαδημαϊκό σύστημα να καταρρέει παταγωδώς! Το να πηγαίνεις τέρμα άκρη στην άλλη μπάντα μάλλον knee jerk reaction είναι παρά ψύχραιμη θεώρηση. Πόσο μάλλον όταν δεν έχεις κάτι έτοιμο προς αντικατάσταση όλου του κοινωνικο-πολιτικού συστήματος (ξέρω, εδώ θα διαφωνήσουμε, εσύ θεωρείς πως θα δουλέψει εγώ πάλι όχι).

    ΥΓ.1: το «ευρωβλάχος» κολλάει στην αμάθεια και την άγνοια (βλέπε την αφορμή για το ποστ), όχι στις πραγματικές πολιτικές θέσεις ακόμα και εκείνες του γλυκού νερού.

    ΥΓ.2: Εξυπακούεται ΦΙΛΙΚΑ.

  3. Η ταμπέλα (του νεοφιλελευθερισμού) λίγο με ενδιαφέρει, οπότε ας κρατήσουμε την ουσία.

    Η βασική μας διαφωνία ίσως να είναι στην ερμηνεία της κρίσης. Την κρίση δεν την εντοπίζω τόσο στα τοξικά ομόλογα. Αυτά είναι, κατά τη γνώμη μου, το αποτέλεσμα. Η σημερινή κρίση είναι η αδυναμία του μοντέλου παραγωγής και εργασίας (και της σύνδεσής της με την εκπαίδευση) να παράξει κέρδη, πράγμα που αναγκάζει το κεφάλαιο να λειτουργεί όλο και περισσότερο στη σφαίρα της φούσκας – για αυτό και η κρίση σκάει πρώτα στον χρηματοπιστωτικό τομέα, αλλά τα αίτιά της είναι στην παραγωγή.
    Αν είναι έτσι, μιλάμε για κατάρρευση του αγγλοσαξονικού μοντέλου παραγωγής και εκπαίδευσης. Με άλλα λόγια, το αγγλοσαξονικό ακαδημαϊκό σύστημα που λες λειτουργεί και εξυπηρετεί ένα μοντέλο παραγωγής και αγοράς που ψυχοραγεί. Η κατάρρευση ίσως να είναι ακραίος όρος. Σωστότερα, κατά τη γνώμη μου, μιλάμε για κρίση και αποτυχία.

    Το χρηματοπιστωτικό σύστημα, τώρα, ο μόνος λόγος που δεν κατέρρευσε είναι γιατί έπεσαν τα πακέτα στήριξης με τα αμύθητα ποσά από το κράτος. Αν είχε ακολουθηθεί η τακτική του ’30 (αν άφηναν δηλαδή το χρματοπιστωτικό σύστημα να αυτορυθμιστεί), θα είχαμε καταλάβει την πραγματική του κατάρρευση. Αυτή τη στιγμή κρατιέται όρθιο απ’ έξω, καταβροχθίζοντας πάρα πολλά λεφτά, και δεν είναι σίγουρο ότι θα μπορέσει να σταθεί στα πόδια στο τέλος.

    «Πόσο μάλλον όταν δεν έχεις κάτι έτοιμο προς αντικατάσταση όλου του κοινωνικο-πολιτικού συστήματος». Μπορώ να διαφωνήσω σε αυτό; Αυτό όμως δε σημαίνει ότι δε θα το ψάχνω, γιατί είμαι σίγουρος όμως ότι παρόν σύστημα γίνεται ολοένα και πιο κανιβαλικό.

  4. Άφησα ένα σχόλιο εχθές -και καναδυό σήμερα- που μάλλον βρίσκονται στο σπαμ. Για δες. Όταν τα βρεις, τα άσχετα με τη συζήτηση μπορείς να τα σβήσεις.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s